דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרגולות בנוף העירוני 

מאת    [ 06/01/2009 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 2739 פעמים ]

אולם בדרך כלל בניית פרגולה היא תוספת שנבנית על ידי הדיירים אחרי שהבניין כבר מוכן. כאן קיימות כמה אפשרויות. פרגולה יכולה להיות צמודה לבניין וליצור המשך טבעי לסלון הבית. צורה זו של פרגולה ניתן למצוא גם בבתים משותפים וגם בבתים צמודי קרקע. במקרים אלו, תוספת פרגולה יוצרת למעשה שטח מגורים נוסף המשמש בעיקר בעונות החמות, אף כי קיימות גם פרגולות מכוסות שהיושבים מתחתן מוגנים מפני גשם. במקרה זה, שבו פרגולה צמודה לבית, היא משמשת לעתים קרובות למטרות אירוח. גודלה של פרגולה כזאת והמבנה שלה צריכים להתאים לאיכלוס מספר מינימלי של אנשים. פרגולה מסוג זה צריכה להיות גדולה דיה כדי להכיל בתוכה שולחן ומספר כיסאות. פרגולה כזאת מתאימה מאוד למשפחה עם ילדים - פרגולה צמודה לבית מאפשרת להעביר את הפעילות של ילדי המשפחה ואורחיהם, על הלכלוך והבלגן שהם עלולים להשאיר אחריהם, אל מחוץ לבית, אבל בו בזמן מאפשרת הקירבה של פרגולה שמירה על קשר עין ואוזן איתם.

בנוף העירוני ובנוף הכפרי צץ בשנים האחרונות אלמנט חדש שנוסף לבתים ולחצרות - פרגולה הצמודה לבית או פרגולה הניצבת בחצר או בגינה. מה הוא מקור המבנה הזה, המכונה פרגולה בפינו? ובכן, פרגולות נראו לראשונה בווילות רומאיות בעת העתיקה. פרגולות אלה היו בנויות בפשטות מקורות עץ תומכות ועליהן מונחים פסי עץ צרים, עשויים מענפים דקים, במבנה שמכסה חלקית פרגולה כזאת. לרגליה של אותה פרגולה ניטעו בדרך כלל צמחים מטפסים, כגון גפנים, שעלו והשתרגו על העמודים עד שכיסו את הגג של אותה פרגולה ושימשו לצל. גם כיום משמשות פרגולות בעיקר לצל, אך קיימות פרגולות מעל מרפסות שהן חלק אינטגרלי של הבניין ומהוות גם גורם קישוטי בעיצוב הכללי של הבניין. במקרה זה ניתנה תשומת לב בזמן תכנון הבניין ליצירת צל עבור המשתמשים במרפסת ולבניית פרגולה או להקצאת מקום לבניית פרגולה בשטח המרפסת או החצר.

פרגולות מסוג אחר הינן פרגולות המוצבת בחצר באופן עצמאי שמנותק באופן פיסי מן הבית. כאן יש אפשרות להתרחק מעט מן הבית - בהרחקת פעילות אל פרגולה הנפרדת מעט מן הבית אין צורך לשמור על שקט, אפשר לקיים בה כל פעילות שהיא מבלי להפריע לבני הבית האחרים. מצד שני, פרגולות כאלה מאפשרות התרחקות מן הפעילות בבית - מי מבני הבית שרוצה להתבודד מעט יכול לשהות בחוץ במקום מוגן: פרגולה שהיא "בית מחוץ לבית". ניתן גם להציב פרגולות באמצע הגינה וליצור פינה מבודדת ואזור מוצל שיכול לשמש לפיקניק מבלי לעזוב את הבית. פרגולות כאלה מעניקה תחושה של מרחב ופרטיות בעת ובעונה אחת. לבעלי המזל שבחצר ביתם יש בריכה, פרגולה מהווה פתרון אידאלי של יצירת צל בסמוך לבריכה.

פרגולה מודרנית יכולה להיות עשויה ממיגוון של חומרים:
פרגולה קלאסית, עשויה עץ - כשבונים פרגולה מעץ קיים עושר של צורות וחומרים, החל בשימוש בקורות עץ גסות ובלתי מעובדות וכלה בבניית פרגולה שתקרתה קורות עץ דקות ואלגנטיות.

כניסה חופשית ומידע מלא בחינם באתר אורנית יגוני

פרגולה ממתכת ומאלומיניום - פרגולה משילוב של עמודי מתכת וקורות אלומיניום מעניקה למבנה מראה עכשווי ועדכני. פרגולה מסוג זה יכולה להיות גם פרגולה המאפשרת לכוונן את פסי הכיסוי של הגג באמצעות מנגנון חשמלי.

פרגולה מאבן או מבטון - פרגולה מאבן היא בדרך כלל בעלת מראה מסיבי יותר, אך מתאימה באופן אינטגרלי למבנה שאליו היא צמודה.

פרגולה קלה הבנויה מקני במבוק - פרגולה הבנויה מקני במבוק היא בעלת מראה קליל ומתאימה במיוחד לאזורים מוגנים מרוחות חזקות, למשל ליצירת פינות צל נסתרות בגינה. פרגולה היא אלמנט של נוי ומוסיפה חן לגינה.

הוספת פרגולה לבית משלבת אפוא את הנאה עם המועיל ומהווה גורם משלים לאזורי המחייה של הבית הישראלי.

נט-סטייל אתרים הינה חברה המתמחה בעיצוב אתרים, בניית אתרים במחירים אטרקטיבים
ביותר. שרות קידום אתרים ניתן חינם ללקוחותינו



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב